Kjøpsbetingelser
VILKÅR OG BETINGELSER BY NO
- GENERELT
Følgende vilkår og betingelser (heretter "Vilkårene") gjelder for alle bestillinger fra kunden (heretter kalt "deg" og "du") til DK Company Online AS, Trudvangveien 67, 3117 Tønsberg, Org.Nr.: 994 423 789, tlf. (+47) 8150 3914, [email protected] (heretter kalt "DK Company Online", "oss" eller "vi"), i våre nettbutikker via nettsteder, mobilnettsteder eller mobilapplikasjoner.
Se oversikt over merker her
Ved å legge inn en bestilling, erklærer du at du har forstått Vilkårene. Vi ber deg om å forsikre deg om at du har lest og forstått vilkårene før du legger inn bestillingen. Det er kun personer som har fylt 18 år og som har leveringsadresse i Norge som kan bestille.
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene når som helst uten forvarsel til deg. Betingelsene som vil gjelde for bestillingen din, vil være de du godtar på det tidspunktet du legger inn bestillingen.
Online bestillinger hos www.byoung.no bestilles er inngått på norsk. Det tas forbehold for bildefeil og fargegjengivelse, prisendringer, utsolgte varer og åpenbare feilpriser.
- INNHOLD
For enklere navigering har vi delt vilkårene inn i de følgende avsnittene. Du kan navigere direkte til de forskjellige seksjonene ved å trykke på dem.
- BESTILLING
Vi har gjort bestillingen enkel for deg med 5 enkle trinn.
1) Klikk på de ønskede varene en etter en, velg størrelse og legg dem i handlekurven.
2) Gå til din HANDLEKURVEN og se om varene du har valgt er riktige i både farge, størrelse og mengde.
Hvis du har en Voucher eller en Rabattkode, er det i dette trinnet du taster inn koden. Koden må legges inn under LIGG TIL RABATTKODE (Husk at du ikke kan kombinere to rabattkoder i samme kjøp).
3) Når du er ferdig med å shoppe, GÅ TIL KASSEN Her skriver du inn navn, adresse etc.til fakturaen din. Husk å krysse av for "Ja til nyhetsbrev" hvis du ønsker å bli oppdatert på kampanjer og tilbud fra oss.
4) Gå videre til VELG LEVERING og velg her hvordan og hvor du vil at varene dine skal leveres.
5) Det siste trinnet før varene dine er på vei til deg er, VELG BETALING Velg hvordan du vil betale.
Husk å krysse av for "Jeg har lest og bekreftet salgs- og leveringsbetingelsene".
Vær oppmerksom på at du trenger to-faktor-autentisering når du shopper online med betalingskortet ditt.
Du har nå lagt inn bestillingen din og vil motta en bekreftelse på e-posten som er oppgitt. Bestillingen din kan leveres sammen eller deles inn i flere forsendelser. Du vil motta en separat bekreftelse per forsendelse med mer info. Hvis du ikke mottar e-posten(e), kan du kontakte vår kundeservice på: [email protected]
Du er ansvarlig for informasjonen du oppgir når du bestiller, da vi ikke validerer eller verifiserer den.
- 3.1. Priser
Alle priser er dagspriser og oppgitt i norske kroner, inkludert mva og alle avgifter.
- 3.2. Endring og kansellering av bestilling
Siden alle bestillinger behandles raskt og via automatiserte prosesser, er det dessverre ikke mulig å kansellere eller endre bestillinger.
- LEVERING
Vi tilbyr et bredt spekter av leveringsmuligheter, slik at du kan velge det alternativet som passer best til deg. Bestillingen din kan deles inn i flere leveringsmetoder/forsendelser. Du vil motta relevant informasjon om dette per. e-post.
- 4.1. Leveringsmetoder
- Bring hjemlevering (levering 3-5 virkedager).
- Bring post i butikk (levering 3-5 dager).
Hvis du har fleksibel levering eller andre ordninger der pakken må stilles på et avtalt sted, gjør du dette på eget ansvar, siden leveransen er basert på en avtale mellom deg og transportøren.
Vi tar forbehold for forsinkelse hos transportørene, samt værforhold.
- 4.2. Priser på levering
Vi tilbyr mange leveringsmåter, slik at du kan velge det alternativet som passer best for deg. Felles for alle levering alternativene er at leveringstiden er rask og prisen er lav
Transportør
CLICK & COLLECT
Leveringsmåte
Hent i butikk
Leveringstid
2-3 timer på virkedager
Pris
Gratis
BRING
Hjemme Levering
3-5 virkedager
149 Kroner ved kjøp under 999 Kroner
Gratis ved kjøp over 999 Kroner BRING
Pakkeshop
3-5 virkedager
89 Kroner
- 4.3. Click & Collect
Vi tilbyr Click & Collect i utvalgte butikker. Du velger bare "Click & Collect" i kassen. Når pakken din er klar for henting, vil du få en bekreftelse på dette.
- BETALING OG SIKKERHET
Når du handler online på www.byoung.no, foregår din betaling i et sikkert miljø. Ingen kan lese kredittkortinformasjonen din eller annen betalingsinformasjon, da alle disse dataene er kryptert i henhold til lovkrav. På følgende måter kan du bekrefte at dette er et trygt sted å handle:
1) Det er et bilde av en hengelås i adressefeltet øverst i nettleseren din, noe som indikerer at tilkoblingen er sikker og at all informasjonen din er privat.
2) Vi bruker kryptert HTTPS-protokoll, som også er angitt i adressefeltet.
Betalingskort
På www.byoung.no kan du betale med de vanlige kredittkortene (VISA & MasterCard) og Vipps.Vi reserverer alltid beløpet så snart du har bestilt, men vi kan aldri trekke et større beløp enn det du har godkjent i forbindelse med betalingen. Vi forbeholder oss retten til å kontrollere gyldigheten av kreditt- eller betalingskortet, hvor mye kreditt det er i forhold til bestillingsbeløpet og om adresseinformasjonen din er riktig. Vi kan avvise bestillinger avhengig av resultatet av denne kontrollen.
Rabattkode eller voucher
Du kan velge å betale bestillingen helt eller delvis med rabattkode eller voucher. Når du bruker en rabattkode eller voucher, fordeles rabatten til alle varelinjene i bestillingen din, bortsett fra fraktkostnadene.
Eksempelvis:
Har du for eksempel en gavekode på 200 kroner, vil rabatten fordeles på alle varelinjer i handlekurven, med prosentvis størst rabatt på varene som har høyest verdi. En genser til 1000 kroner vil dermed få en større andel av den totale rabatten på 200 kroner og genser for 500 kroner, og så videre.
Hvis du har en gavekode med en prosent rabatt (for eksempel 10%), får du 10% på hver enkelt varelinje i handlekurven.( dog ikke frakt )
Enkelte gavekoder gjelder ikke for utvalgte merker eller varer som allerede er på salg, og da vil du ikke se rabatt på disse varelinjene.
b.young Club
Hvis du ikke allerede er medlem, kan det være lurt å vurdere å bli medlem. Som medlem i b.young Club får du fordeler i form av eksklusive medlemspriser å rabattkoder, bursdagsoverraskelse, gode tilbud jo oftere du handler hos oss samt nyhetsbrev full av tips og inspirasjon.
- RETURRETT OG REFUSJON
Har du kjøpt noe som ikke passer i størrelse eller smak, er du selvfølgelig velkommen til å returnere varen/varene. Du har en 30-dagers full returrett fra den dagen du mottar pakken hjemme eller annen valgt leveringsmetode. Hvis bestillingen din er delt inn i flere pakker, løper 30-dagers returrett fra den dagen du har fått levert den siste pakken.
Retur av varer kan kun gjøres når alle pakker fra samme bestilling er levert. Du kan returnere varer fra flere bestillinger i en pakke. Bare husk å legge med alle retursedlene i pakken.
ONLINE RETURNERING
Hvis du ønsker å returnere ditt online kjøp, kan du sende varene tilbake til oss. Hver pakke inneholder en returseddel, som må fylles ut og vedlegges varene.
Du kan enkelt returnere varer ved å følge disse trinnene:
Returfrakten skjer for kjøperens egen regning. Alternativt er du velkommen til å levere returpakken i din lokale butikk. Se avsnittet "RETURNERING BUTIKK".
Send aldri returforsendelsen uten returseddel, da dette forlenger returtiden betydelig. I tillegg må returpakker aldri sendes uten omdeling eller per etterkrav.
Som avsender er du ansvarlig for at returpakken er forsvarlig pakket inn, og som kunde er du ansvarlig for varen mens du har den, også under returforsendelsen.
RETURNERING BUTIKK.
Du er alltid velkommen til å returnere varene dine - selv de som er kjøpt på www.byoung.no - innen 30 dager. Du kan returnere dem fysisk i din lokale b.young butikk, som er gratis. Du finner din nærmeste butikk her.
Når du returnerer online kjøp i en butikk, skal du ta med ordrebekreftelsen og varene du ønsker å returnere. Du har mottatt ordrebekreftelsen på e-post.
SÅNN BYTTER VARER DU HAR BESTILT PÅ BYOUNG.NO
Hvis du vil bytte til en annen størrelse eller farge, må du legge inn en ny bestilling på www.byoung.no, og deretter sende/avlevere de uønskede varene retur til oss. På den måten får du de riktige varer så fort som mulig, og pengene for varene du sender i retur vil bli kreditert senest 5-7 dager etter at vi har mottatt returen.
- 6.1.Tilbakebetaling
Alle tilbakebetalinger gjøres senest 5-7 virkedager etter at vi har mottatt returpakken din. Hvis du har betalt med MasterCard, kan det ta opptil 30 dager før du har pengene på konto.
Rabattkode eller voucher
Ved refusjon av varer kjøpt med rabattkode eller voucher, vil det refunderte beløpet tilsvare det betalte beløpet etter rabatten er fratrukket. Rabatten refunderes ikke til kontoen din eller andre varer som er kjøpt på samme bestilling.
- 6.2. Retur av julegaver
Alle varer kjøpt fra 1.November regnes som julegaver. Julegaver kan returneres til og med 7.Januar.
- 6.3. Verdifall
Alle varer skal returneres i samme stand som du mottok dem. Dette betyr at varene ikke må bli skadet, skitten, vasket, endret eller brukt (til noe annet enn å prøve dem på for å estimere størrelse, passform osv.), og at alle prislapper og etiketter må være intakte. Hvis varen ikke returneres i samme stand som ved levering (inkl. originale merker), forbeholder vi oss retten til å refundere deg et mindre beløp enn den opprinnelige kjøpsverdi.
Ovennevnte gjelder ikke for godkjente reklamasjoner på varer - brukte eller ubrukte.
- REKLAMASJONER
Alle varer kjøpt hos www.byoung.no er dekket av kjøpsloven, og du har dermed to års reklamasjonsrett. Dette betyr at du har rett til å reklamere til oss om feil og mangler på varen i to år. Hvis varen har en feil eller mangel, har du rett til å få den reparert eller byttet til en ny. I noen tilfeller kan du få pengene tilbake eller en forholdsmessig reduksjon i prisen.
Feilen eller mangelen på varen skal være til stede på kjøpstidspunktet. Dette betyr ikke nødvendigvis at du må ha sett feilen/mangelen da du kjøpte varen, men rett og slett at det ikke er på grunn av din bruk at varen har gått i stykker. Reklamasjonsretten dekker derfor ikke vanlig slitasje eller feil som har oppstått som følge av feil behandling/bruk av produktet.
Vær oppmerksom på at du mister reklamasjonsretten hvis du forholder deg passiv. Dette betyr at du må reklamere umiddelbart etter at du har oppdaget feilen eller mangelen. Dersom du reklamerer ( klager ) innen 2 måneder etter at du oppdaget feilen/mangelen, vil dette bli vurdert til rett tid.
Du reklamerer en vare ved å sende en e-post til vår kundeservice på [email protected]. Du kan også gå til din lokale butikk og ta med ordrebekreftelsen / kvitteringen.
For å kunne vurdere om reklamasjonen din skal utbedres, erstattes eller refunderes, trenger vi en kort beskrivelse av feilen og hvordan den oppstod, samt 2-3 bilder av feilen. Når vi har mottatt e-posten din, vil vi behandle reklamasjonen din så snart som mulig og vanligvis innen 48 timer.
- FARGER OG MÅL
Vi gjør en innsats for å vise egenskapene til varene så nøyaktig som mulig, inkludert sammensetning og aktuelle farger. Fargen du ser, avhenger av datasystemet ditt, og derfor kan vi ikke garantere at datamaskinen din vil vise fargene riktig.
Målene på en vare som er angitt online på www.byoung.no er kun omtrentlige mål for å gi deg en bedre ide om den enkelte vares modell eller passform - de er ikke en garanti for de virkelige mål på varen du mottar. De reelle mål på en vare kan variere avhengig av materialet den er produsert av.
Vær oppmerksom på at det både inn-og utvendig kan være overflødig farge i produkter laget av skinnmateriale. Det er ingen garanti for at det ikke kan smitte av. Dette kan imidlertid forebygges ved å impregnere produktet.
- KUNDESERVICE OG KONTAKT
Hvis du har spørsmål om innholdet i vilkårene eller noe annet angående kjøpet ditt, så nøl ikke med å kontakte vår kundeservice på tlf. (+47) 8150 3914eller via e-post [email protected]
Åpningstidene for vår kundeserviceavdeling er som følger:
Mandag:
9-16
Tirsdag:
9-16
Onsdag:
9-16
Torsdag:
9-16
Fredag:
9-14
Lørdag:
Lukket
Søndag:
Lukket
- PERSONLIGE OPPLYSNINGER
Vi behandler en rekke personopplysninger om deg for å administrere vårt kundeforhold med deg og stille www.byoung.no til rådighet. Siden b.young-kjedens butikker, uavhengig av eierskap, vil være ansvarlige for noen av forsendelsene, deler vi dine personopplysninger og pakkseddel med 3.part.
Du kan lese mer om vår behandling av dine personopplysninger i vår personvernerklæring , som forteller deg hvordan vi bruker personopplysningene du gir oss i forbindelse med bestillingsprosessen og din bruk av våre nettsider generelt.
- ANSVAR
Ingenting i vilkårene utelukker eller begrenser vårt ansvar i forhold til saker der det ville være ulovlig for oss å begrense eller utelukke vårt ansvar.
Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som følge av primære tap eller skade, for eksempel tapt fortjeneste eller mulighet eller manglende levering av varer eller bortkastede kostnader; Vi vil ikke være ansvarlige for manglende levering av varer i tilfeller der feil skyldes en hendelse utenfor vår rimelige kontroll, inkludert men ikke begrenset til brann, flom, orkan, opprør, sivil uro, krig og terrorangrep.
Vårt maksimale ansvar overfor deg for eventuelle tap eller skader som kan oppstå i forbindelse med din online bestilling på www.byoung.no, er begrenset til det totale beløpet på bestillingen din.
- VEILEDNING FOR KLAGER
Selvfølgelig er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice hvis du har klager på en vare du har kjøpt fra oss. Vår kundeservice kan kontaktes både på telefon og e-post. Du finner kontaktinformasjonen til vår kundeservice under punkt 9.
Hvis du mener at DK Company Online AS behandler opplysningene dine på feil måte, vil vi gjerne høre fra deg (du finner kontaktinformasjon nedenfor). Du kan naturligvis også klage på behandlingen av opplysningene dine eller annen informasjon om deg. Klagen sendes til Datatilsynet, Postboks 458 Sentrum, 0105 Oslo. Se også www.datatilsynet.no. https://www.datatilsynet.no/
Meklingsteamet vil forsøke å løse tvisten ved kommunikasjon, og hvis en løsning ikke blir funnet, kan du henvise klagen til Forbrukerklageutvalget. - OVERFØRING
Vi har rett til å overdra våre rettigheter og forpliktelser i henhold til vilkårene til tredjeparter. Vi vil varsle deg om eventuell overføring. Ved å godta vilkårene, samtykker du til enhver slik fremtidig overføring. Samtidig godtar du at fra det tidspunktet vi har varslet deg om overføringen, kan dine rettigheter kun hevdes mot den aktuelle tredjeparten.
Vi forbeholder oss retten til å overføre forfalte betalingskrav som kan ha oppstått i forbindelse med levering av varene til tredjepart.
- ENDRINGER
DK Company Online kan endre vilkårene når som helst og uten varsel. Den nyeste versjonen er alltid tilgjengelig på våre nettsider.
- VERSJON
- Fyll ut returseddelen og skriv inn koden som best beskriver årsaken til at du vil returnere varen.
- Legg ved den utfylte returseddelen sammen med varen(e) du ønsker å returnere. Emballasjen vår har dobbel lukkefunksjon, slik at du kan bruke den til å sende varene i retur.
- Hvis du vil sende pakken tilbake, kan det gjøres til følgende adresse: RETUR B.YOUNG / b.young Porsgrunn, Down Town Kjøpesenter, Kulltangv. 70, 3921 Porsgrunn, Norge.
Vilkårene ble sist oppdatert i Januar 2023 og erstatter alle tidligere gjeldende vilkår.